Az alap felhasználása



Miután a hagymánk felaprított mivoltját a tűzhely által generált hő változásokra késztetett, haladjunk csak tovább, mert haladni azt kell! Nah, de hova? Ötlet? Ugye semmi! Segítek, hiszen vaj a szívem. A megoldás: fűszer.

Kinyitom a kredencet, megnézem mit lelek. Persze sok olyan dolgot, melyet nem lehet a hagymára rakni, ezért most egy selejtezőt játszunk. Gondolom most már tudod mit szeretnél enni, gratulálok. Mi viszont csináljuk rántottát, mert ez a legegyszerűbb változata az alapunk felhasználásának. Ennél a fogásnál csak só a fűszerünk. Gondolom láttátok e étket élőben is. Mit evokál e szó az emberekben? Rántás = sütés. Ezért én a hőkezelést 100°C felett ajánlanám, mivel víz forrásának hőmérsékletén végzett műveletet inkább főzésnek nevezzük, mely a normál légnyomás mellett az említett hőmérsékleten következik be.

Le ghombaak
A különböző megközelítések
Rendben. Lépjünk csak tovább. Esetleg, ha találunk otthon gombát, készíthetünk egy nagyon fincsi gombás rántottát. A gombát meghámozzuk és szép szeletekre szeljük. Láttam már olyan megközelítést is, amikor a gomba "lábát" eltávolították és úgy pucolták meg. Nem rossz ez így, viszont pont a szép látványt nyújtó része szűnik meg ezzel. Következik a fűszerezés. Só, az kell. Mostanában kísérleteztem ki, hogy a gombához nagyon illik a kömény, és ahhoz, hogy az íz élményét tovább fokozzam, egy pillanatra meg is pirítottam még mielőtt a gombát hozzá adtam a fűszeres hagymához.

A gombát főzzed addig, ameddig akarod. Tényleg. Nincsen semmi idő, minimum, sem maximum, mivel a gomba magában már nyersen is ready-to-use (lásd Finom ételek - gomba sajttal). A megfelelően hőkezelt gombára ráöntjük a tojást. Itt be lehet vetni egy régi trükköt, hogy a tojásokhoz egy kis tejet adunk, majd így verjük fel. Kicsit lágyabb ízt kapunk. Természetesen a tojásba egy csipet sót is teszünk, de csak az íze kedvéért :). Teljes lángon sütjük, miközben szépen kevergetjük az egyenletes sütés elérése céljából. Vigyázunk arra, hogy a tojás ne száradjon ki, tehát ne süssük túl!

Íme kész is a finom rántotta. Kenyérrel, vagy egyéb péksüteménnyel fogyasztandó. Az ínyencek elővehetik a savanyú uborkát, vagy akár az olajos paprikát. Én mindkettőt szeretem, és ajánlom is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése